Pojezdová kolečka
- Antistatická kolečka
- Nerezová kola
- Přístrojová kolečka
- Přístrojová hygienická kola
- Nábytková a designové kolečka
- Transportní průmyslová kolečka
- Kolečka s termoplastickou gumou
- Polyamidová - silonová kola
- Kola pro vysoké teploty
- Kola s polyuretanovým běhounem
- Kolečka s modrým běhounem
- Samostatná kola
- Příslušenství ke kolečkům
Nejprodávanější
Otočné kolečko 50 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 50 mm s brzdou kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v...
Otočné kolečko 50 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 50 mm s brzdou kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v...
Otočné kolečko, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě, otvor...
Otočné kolečko s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité...
Otočné kolečko, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě, uchycení...
Otočné kolečko s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité...
Otočné kolečko 100 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 100 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno,...
Otočné kolečko 100mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 100 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno,...
Otočné kolečko, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických materiálů, dvojitá kuličková dráha v...
Otočné kolečko s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických...
Otočné kolečko, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických materiálů, dvojitá kuličková dráha v...
Otočné kolečko s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických...
Otočné kolečko, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických materiálů, dvojitá kuličková dráha v...
Otočné kolečko s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických...
Otočné kolečko, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických materiálů, dvojitá kuličková dráha v...
Otočné kolečko s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice a kolečka vyrobeny z vysoce kvalitních syntetických...
Otočné kolečko 50 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 50 mm s brzdou kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v...
Pevné kolečko 50 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, zikochromátováno, střed nýtován, uchycení s plotýnkou....
Otočné kolečko 50 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 50 mm s brzdou kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v...
Otočné kolečko 75 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 75 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité...
Otočné kolečko 75 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě...
Otočné kolečko 75 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité...
Pevné kolečko 75 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, zikochromátováno, uchycení s plotýnkou.Střed kola vyroben...
Otočné kolečko 100 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 100 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno,...
Otočné kolečko 100 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno,...
Otočné kolečko 100 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Pevné kolečko 100 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, zikochromátováno, kolečko se šroubem a maticí, uchycení s...
Otočné kolečko 125 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 125 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno,...
Otočné kolečko 125 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno, dvojité kuličkové ložisko v otočné hlavě,...
Otočné kolečko 125 mm s totální brzdou, v zadní části kola, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, pozinkováno,...
Pevné kolečko 125 mm, Vidlice vyrobena z ocelového výlisku, zikochromátováno, kolečko se šroubem a maticí, uchycení s...
Pokud si nevíte rady s výběrem pojezdových koleček, využijte naše 20ti leté zkušenosti a kontaktujte nás. Rádi Vám navrhneme nejlepší možné řešení pro Vaši aplikaci.
V našem sortimentu najdete pojezdová kolečka TENTE těchto druhů: přístrojová kolečka, antistatická kolečka, nábytková kolečka, transportní-průmyslová kolečka, polyamidová kolečka, kola do vysokých teplot, kolečka s polyuretanovým běhounem ale také samostatná kola
Základní informace ohledně pojezdových koleček, kladek a kol
Kolo se skládá z běhounu, středu kola a ložiska kola. Pro každou součást lze vybrat různé materiály a provedení. Například materiály běhounu jsou rozděleny na tvrdé a měkké v závislosti na různých typech podlah. Střed otočného kolečka může být vyroben z ocelových plechů, plastů, zinku nebo litého kovu a jsou k dispozici tři hlavní skupiny ložisek kol: kluzné ložisko, kuličkové ložisko a jehlové ložisko.
Pojezdová kolečka TENTE se skládají z kola, vidlice a uchycení. K dispozici jsou také různé verze. Vidlice jsou k dispozici jako pevné,otočné nebo otočné s brzdou. Jako materiál vidlice se často používá ocelový plech nebo pro velké zatížení litina. Otočné kolečko s brzdou nebo bez brzdy je pomocí uchycení spojeno se zařízením, aplikací nebo vozíkem. V závislosti na aplikaci lze použít uchycení na šroub, plotýnku nebo čep.
Nabízíme průměry pojezdových koleček od 50 mm až do 250 mm s nosností koleček od 40 kg až do zatížení několik tun.
Správný výpočet dynamického zatížení:
Pojezdové kolečko má pevně jezdit po podlaze ale to je většinou jen teorie. Na nerovném povrchu u prahů dvěří, při přejezdu kolejí ztrácejí kolečka na krátjou dobu kontakt s povrchem jsou přetížená nebo dosedají jen tři za čtyř koleček a musí tak nést plnou zátěž.
Abyste našli nejvhodnější otočná kolečka s brzdou či bez a kola pro vaše dopravní zařízení, musí být zjištěno celkové zatížení. To se rovná hmotnosti samotného dopravního zařízení plus hmotnosti zátěže. Toto celkové zatížení musí být děleno počtem nosných koleček. Obvykle se od celkového počtu koleček odečítá jedno pojezdové otočné kolečko, což umožňuje, že na nerovných površích nejsou všechna kolečka v kontaktu s podlahou současně, což znamená, že pouze tři namísto čtyř koleček nesou hmotnost .
Příklad:
Dopravní zařízení o hmotnosti 50 kg by mělo být schopno přepravit celkem 250 kg. Používají se čtyři kolečka.
Celková nosnost T se vypočítá:
T = (50 kg + 250 kg) / 3 T = 100 kg
Dynamická nosnost pojezdových koleček nebo kol v tomto příkladu musí být tedy 100 kg.
Zejména u těžkotonážních pojezdových koleček musí být zohledněn bezpečnostní faktor. Ten závisí na druhu dopravy (ruční nebo motorizované) a oblasti použití.
Nosnost se uvádí při rychlosti 4 Km/hod což odpovídá rychlosti chůze
Druhy ložisek:
Jehlové ložisko
Tento typ ložiska je robustní a odolný proti nárazům. Jehlová ložiska - kromě kluzných a přesných kuličkových ložisek - se doporučují především pro průmyslová kolečka. Mezi jejich důležité vlastnosti patří nízká montážní výška, relativně nízký valivý odpor a vysoká nosnost. Kola s jehlovým ložiskem by neměla překročit rychlost jízdy 4 km / h, což je zhruba rychlost chůze.
Věnečkové ložisko
Věnečkové ložiska jsou jednou z nejdůležitějších podskupin kuličkových ložisek. Velkou výhodou tohoto typu ložiska ve srovnání s kluznými ložisky je použití kuliček. Kromě toho nabízí ještě lepší jízdní vlastnosti.
Přesné kuličkové ložisko
Skupina jednořadých přesných kuličkových ložisek (také radiálních přesných kuličkových ložisek), v různých provedeních je typem ložiska v nejvyšší kvalitě podle norem DIN. Dokonce i při extrémně vysokém zatížení jsou kuličková ložiska vybavena nízkým valivým odporem.